En bra dag...

Idag har det varit en jättebra dag, fortfarande inga undersökningar eller läkarsamtal så jag har inte behövt vara orolig över något. Imorgon börjar vi om på nytt, då vi ska ha ett möte tillsammans med en läkare och våran "kontaktsköterska". Vi ska prata om tiden som varit, vad som har gjorts och hur vi ska gå vidare med nya undersökningar och tester. Kanske kommer vi få veta svaret på kromosomtestet om det kommit.

 

Efter att sänkt trycket i Mellies CPUP under ett par dagar tror läkaren att hon är redo att prova korta stunder utan den igen från och med imorgon. Håll tummarna hårt för att hon ska få slippa den för alltid....

 

Ytterligare framsteg är att Mellie ammade för första gången idag :) Jag och sköterskan var lite busiga och tog av henne masken en stund för att se  om hon visade något intresse för bröstet, vilket hon gjorde direkt. Kan behövas lite mer träning dock för helt enkelt var det inte att få till det där med att suga rätt. Men det fixar vi, övning ger färdighet sägs det....

 

Imorgon kommer Matte tillbaka hit till sjukhuset efter att varit hemma med joline i tre dagar och tanken är att jag ska försöka åka hem en dag, umgås med Joline och ladda mina batterier. Får se om jag klarar det, kommer kännas VÄLDIGT konstigt att åka hem igen efter att levt i denna bubbla i en och en halv vecka nu.

 

....................................................................................................

 

 

....................................................................................................

 

/ Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0