Har svårt att släpp DS...

 

....................................................................................................

 

Trotts att varken läkaren eller sjuksköterska tror att Mellie har DS så har jag av nån anledning väldigt svårt att släppa det. Försökte googla och hitta andra som misstänkt DS men fått ett annat mer glädjande besked och skrivit om det i sina bloggar eller på forum, hittade dock inget.

 

Kromosomresultatet kommer tillbaka till veckan och det är väl där man får se, först efter att jag läst resultatet där kan jag släppa det. Vi vill INTE se 3 st kromosom-21!

 

Frågorna kommer tillbaka hela tiden så fort man får en sekund över att fundera eller sitter inne med henne.

 

*Har hon för mycket nackskinn?

*Sitter öronen för lågt?

*Är det verkligen inte ett mongolveck i ögonvrån?

*Är det ett stort mellanrum mellan stortån och nästa tå?

 

Och så vidare..

 

Känns väldigt sjukt att man sitter och har dessa tankar istället för att bara beundra henne. För samtidigt finns det lika många tecken som tyder på att hon inte har DS.

 

Jag vet inte, jag har inget emot DS barn. Dem sprider förmodligen väldigt mycket glädje vart dem än är. Kan inte föreställa mig situationen att läkaren kommer och berättar att det är det, eller nått annat. Tror jag är rädd för hur jag kommer reagera.

 

Allt känns väldigt overkligt. Jag hoppas hoppas att hon reder ut blodgasen själv. Att andningen kommer igång som den ska, att hon bara var lite trögstartad, att hennes händer löser sig via någon simpel procedur. Att vi bara får åka hem med en upplevelse som fört vår familj närmare varandra.

 

Hjärtat hoppas, hjärnan är skeptisk.

 

Vet inte hur man ska ställa frågan om kromomsomtestet till läkaren då det kommit tillbaka. Vill man veta? hur förbereder man sig för svaret, oavsett vad svaret blir.

 

Det finns något som kallas ”The law of attraction”

Allt man vill ha ska man bara tänka på. tänka positivt på och man kommer att få det.

 

Det är 46 kromosomer, 2 av varje.

Det är 46 kromosomer, 2 av varje.

Det är 46 kromosomer, 2 av varje.

 

Det är det enda jag ska tänka på från och med nu tills testresultatet kommer.

 

/ Mattias



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0